torsdag, augusti 26, 2010

Hedh till höger

Published with Blogger-droid v1.5.1



6 Comments:

Blogger Kristian said...

Åh, Jan "Bröd" Hedh. Läser en annan blogg nu, http://sarabakar.se/, hon bor i Halland och ska öppna ett stenugnsbageri i Slöinge. Just nu går hon en brödbakskurs för just Jan Hedh. Sara är syster till Kaspar, som är gift med Alexandra, och som du och Åke träffade på vårt bröllop.

torsdag, augusti 26, 2010 9:30:00 em  
Blogger Bendel said...

Blir alltid så glad av Jan, och vi hamnar alltid i så långa samtal. Han är så generös, rolig och snäll. Har haft förmånen att jobba med honom en gång.

torsdag, augusti 26, 2010 10:16:00 em  
Blogger Bendel said...

Fin blogg! Kaspar träffade jag senast på dopet.

torsdag, augusti 26, 2010 10:29:00 em  
Blogger Kristian said...

Just det, ja... ni var där båda två, det tänkte jag inte på

fredag, augusti 27, 2010 7:14:00 em  
Anonymous Anna B said...

Håller med dig, det är alltid trevligt att träffa Jan Hedh och trevligt att så gravallvarligt diskutera maräng, italiensk brödkultur eller något annat. En man med sinne för detaljer. När jag skulle till London i våras plitade han ner en lapp med tips på vad jag borde kika på :)

lördag, augusti 28, 2010 9:26:00 fm  
Blogger Bendel said...

Jag gjorde ett äggknäck med honom och jösses vilka djupa kunskaper han hade i ämnet, på en nivå jag inte trodde var sann. Och under två dagars tid som vi "umgicks" ringde hans telefon ideligen, mest folk som behövde hjälp eller ville få tips, han svarade alla. Har du sett hans fantastiska sockerskulpturer?

http://www.janhedh.com/socker.htm

Och kommer man till Edinburgh vore det synd att missa bageriet han är inblandad i, Peters Yard.

www.petersyard.com

Och apropå detaljer så kan jag verkligen hålla med, såg honom tex göra skådebröd en gång, allt från hästar till blommor, på beställning av barn som flockades kring honom. Finfina saker!

lördag, augusti 28, 2010 7:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home