onsdag, augusti 11, 2010

God kanin helt enkelt



I söndags jobbade jag hela dagen (lämnade en hel tidning minus ledaren igår). Vid halvtid gjorde jag en paus och styckade en kanin. Och i en gryta med lock lät jag stora vitlöksbitar och tre peperoncini av den lilla starka röda sorten fräsa en kort stund i väldigt mycket olivolja och en stor klick smör. Sedan stekte jag kaninbitarna så att de fick färg. Hällde över en halv flaska vitt vin, en näve cocktailtomater och en halv burk muttitomater. Hade lite salt på det och skjutsade grytan rakt in i ugnen i ca två timmar. Jösses så gott det blev. Först åt jag spadet med bucatini som sig bör. Sedan gnagde jag på benen och åt grönsaker och bröd till.




6 Comments:

Anonymous Anna B said...

Vad fint, där kom det! Har ett duvprojekt på gång, men sedan ska jag baske mig hitta en kanin ;)

onsdag, augusti 11, 2010 8:54:00 em  
Blogger Bendel said...

Där kom det och var så enkelt att det inte ens var ett recept. Spännande med duva!

onsdag, augusti 11, 2010 9:27:00 em  
Blogger Jessica said...

Ett annat ämne:
nu har jag blivit ingrodd på Anthony Bourdains böcker (och No reservations). Det är delvis DITT fel ;)

lördag, augusti 14, 2010 4:40:00 em  
Blogger Bendel said...

Ha ha, har inget emot att vara skyldig till det.

söndag, augusti 15, 2010 12:20:00 em  
Blogger Jessica said...

Särskilt som jag kom hem med säsong 1 - 4 av Anthony Bourdain - No reservations ;)

söndag, augusti 15, 2010 8:37:00 em  
Blogger Bendel said...

Retsticka där! ;)

söndag, augusti 15, 2010 10:00:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home