torsdag, oktober 26, 2006

Utomkroppsliga matupplevelser

Amexräkningen kom idag. Bland de medföljande erbjudandena om hotellnätter i NY och liknande läser jag:

Vit tryffel och Sangiovesedruvor från Italien, stjärnanis och kardemumma från Asien samt kakao från Latinamerika. Mmm, det låter gott tänker jag. ...- är några av ingredienserna som ingår i denna form av kosmetik som just introducerats i Sverige.

Längre ned i texten: ...-rengöring av ansikte/kropp med skummande choklad- och vaniljmilkshake eller Latte de Vino. -peeling med vindruvsmust och lavendelhonung.

Om du har ett amex gold är priset för en två timmar lång behandling 2628 kr (10 % rabatt), då ingår även (utöver det jag nyss räknade upp) en mask och dränerande massage. Det kallas för Gourmetkosmetik och behandlingarna genomförs här.

Hjälp, jag blir alldeles yr. Jag skulle nog föredra en middag gjord på råvarorna istället.