måndag, april 30, 2007

Kalajs

Med anledning av att maken nyligen fyllt år så hade vi en släktträff i helgen. Som jag tidigare nämnt ville han att vi skulle bjuda på cava, rödvin och smårätter. Så så blev det.

MENY
-creme ninon
-bröd med omelett och serranoskinka
-bröd med omelett och laxpaté
-crostini med tapenade
-oliver
-vitlöksstekta champinjoner med citron och persilja
-chorizo


Marques de Monistrol - en mycket prisvärd, torr, fin Cava!
Och Hidden Rock - ett ännu prisvärdare rött vin. Före jag smakade detta trodde jag att viner under 60 spänn kategoriskt var odrickbara, detta tycker jag uppriktigt är bra. Den dominerande druvan är oväntat petit verdot som vanligtvis brukar agera utfyllnadsdruva.


Utsökta småkakor från Xoko, istället för tårta.


Aftonens sötaste i Mayas (hundens) schäslong.



3 Comments:

Blogger Kristian said...

Ett annat vin för 60 kr som är mycket prisvärt är "Montepulciano D'Abruzzo Bianchi", nr 7126. Har inte testat Hidden Rock, det får jag göra.

måndag, april 30, 2007 9:41:00 em  
Anonymous Anonym said...

Tyckte så att jag kände igen Xoko, å det gjorde jag. Jag spådde mig o det blev tal om vart jag härstammar från. Å jag har varit Maya indian. Sen blev det tal om min besatthet av choklad, å då kom Xoko upp... *ler*
Visste väl att jag hört det.. Choklad glömmer man namnet på.. *blink*

Kramisar Helena

tisdag, maj 01, 2007 10:11:00 fm  
Blogger Bendel said...

Tack för tipset Kristian! Hidden Rock kostar tom under 50-lappen! Sparar flaskan som blev över till nästa helg.

Där ser man Helena.
Kram, Pia.

onsdag, maj 02, 2007 11:07:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home