lördag, april 07, 2007

Vurma, Vurma


Ulf Elving som sprattelgubbe på Vurma, Polhemsgatan.

Har skrivit om detta café på Polhemsgatan, Kungsholmen förut. Var där på skärtorsdagen och blev smått förälskad igen. Först och främst är alla mackor (man väljer brödet själv) och bakverk goda och smakar hemgjort. Personalen verkar noggrant handplockad då de alla är avslappnade, serviceminded och alltid mycket trevliga. Jag var inte den gladaste när jag var där senast men fick en laddning positiv energi av tjejen i kassan i alla fall. Därtill är människorna som kommer dit sköna och bidrar till ställets karaktär - rockabillys, änglar, professorstyper och mer eller mindre uttänkta trashankar för att nämna några. Och lokalen är så varm, så varm och trivsam.



4 Comments:

Blogger Helena Bartholdsson said...

Saknar alla mina svängar på caféer, nu när man har en lilleman o en glitter blir det snabba fikastunder o på ett barnfik här i varberg, inte så trevligt ställe... Kanske skulle låna bort dom ett tag o ta mig en låååångfika.

Kram Helena

måndag, april 09, 2007 9:02:00 fm  
Blogger Bendel said...

Det tycker jag att du ska göra Helena!
Kramar till dig från mig

måndag, april 09, 2007 4:34:00 em  
Blogger Kristina Eriksson said...

Ja ja säger ju att jag skulle bo i Stockholm...

onsdag, april 11, 2007 8:49:00 fm  
Blogger Bendel said...

Ibland är det faktiskt inte så dumt att bo här.

onsdag, april 11, 2007 2:04:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home