torsdag, april 19, 2007

Vår

I helgen varvades jobb med lägenhetsfix. Och eftersom köket ser ut som på bilden fick vi äta frukost, lunch och middag ute. Värmen och solen gjorde detta väldigt mysigt. Jag älskar särskilt ljumma mornar. En promenad med hunden genom en stad som håller på att vakna, och att själv sakta komma till sans med en rejäl frukost och en tidning på en utservering.

Käkade lunch på Tabac i Gamla stan igår (min lunchdate råkade vara dagsaktuell). En tapasbar. Sådana har det öppnat flera stycken i mitt område den senaste tiden. Försökte få bord på El Diablo utan att ha bokat härom kvällen, det rekommenderas inte. Sparar deras mat tills jag får Göteborgsbesök om ett par veckor istället.

Första hela arbetsdagen på kontoret denna vecka. Skönt, behöver komma ikapp. Måste erkänna att jag har ett kluvet förhållande till våren, den är skön men inte riktigt min bästa tid. Inte så att det inte funkar att jobba eller och så att jag inte kan peppa fram energi. Jag tycker om mitt jobb och liv även denna årstid. Men när solen tittar fram och man börjar ana skönare tider, då blir jag trött och vill sova. Varför? Den mörka hösten känner jag aldrig så.

Sist vill jag pusha för jubileumsvarianten av Cyberkocken som Ilva håller i, denna gång är jag lite inblandad.



5 Comments:

Blogger Ilva said...

Tack Pia för reklam! Vårtrötthet är väl rätt normalt. Och vårsol skonar inte heller...

torsdag, april 19, 2007 4:27:00 em  
Blogger Bendel said...

Ja, det ska ju vara det, normalt alltså, ändå känner jag alltid så ensam och udda i min trötthet.

torsdag, april 19, 2007 5:25:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Pia...
Du som äter överallt i El Stokko, har du varit på Spisa hos Helena... Det har varit fullt jämt när jag skulle dit... Underbart namn på den krogen.. *ler*
Kram Helena

måndag, april 23, 2007 5:30:00 em  
Blogger Bendel said...

Jepp Helena, där har jag varit men det var typ 97-98. Då var det en mysig kvarterskrog med sjyst mat. Men jag tror inte mycket har förändrats, det är populärt fortfarande.
Och förresten bor jag i närheten så ring mig om du ska dit!
Kram
Pia

tisdag, april 24, 2007 8:42:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, jag slår på djungeltrumman, för jag har inget tele nummer.. *ler sött*
Kram Helena

onsdag, april 25, 2007 6:13:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home