onsdag, augusti 08, 2007

Rosa kokbok

Käkade lunch på café Annas (Drottningholmsvägen) söta, pyssliga uteservering. Känns som att fika hemma hos en gammaldags tant. Läste QX som jag brukar göra när jag är där. Och såg att världens bästa Peter Norman snart släpper en ny kokbok - Pink. "Så gay att även din mormor skulle förstå det om hon bläddrade i den" skriver QX. Se smakprov här (PDF, sid 30-31). Har jobbat en hel del med honom även om det var alldeles för länge sedan nu. Peter har en otrolig känsla för smak, färg och form. Fotografen Mikael Strinnhed har jag också positiva erfarenheter av. Kom just på att det var alldeles för länge sedan vi sågs, vi skulle ätit lunch senast jag var i London men Peter fick ändrade planer, skulle till Ibiza.

Om du skulle råka läsa detta Peter (inte så troligt men nån av dina vänner kanske googlar ditt namn eller liknande), hoppas vi ses på BQs 75-årsfest!



3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Som fd kungsholmsbo så brukar jag också luncha hemma hos Anna mellan varven. Man får typ så mycket mat att jag är mätt i fyra dygn .

onsdag, augusti 08, 2007 2:54:00 em  
Blogger Bendel said...

Tycker om atmosfären där. Tycker dock inte att de alltid lyckas med maten, men den smakar alltid hemlagat och det gillar jag!

onsdag, augusti 08, 2007 3:00:00 em  
Blogger Kinna Jonsson said...

Det här måste jag tipsa någon om. =)

torsdag, augusti 16, 2007 11:34:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home