måndag, september 10, 2007

Snabb postning

Är det någon blivande-mamma-gen som fick mig att köpa mönstrade muffinsformar och lila slickepott på Pic Nic, Riddargatan 3, efter ett besök på café Sturekatten? Hur som helst är det inte riktigt likt mig, i alla fall inte att sedan blogga om det.

P.S. 1 Har fortfarande inte insett att allt som kräver tankekraft tar lite längre tid och att jag blir trött snabbare än vanligt. Har varit instängd hela dagen med avstängda telefoner för att få färdigt en text. Enda sättet att få det att funka.

P.S 2 Stjärnkocken Thomas Keller har också varit på Oaxen och jublade liksom jag över spindelkrabbegröten.



14 Comments:

Blogger Anna-Eva said...

Jag tycker de är fina :)
Fö kan jag berätta att jag är en person som väldigt gärna klär mig i svart eller åtminstone dämpade färger men när jag var gravid köpte jag plötsligt påskgult, grällt och stormönstrat. Sommaren därefter när jag plockade fram mina sommarkläder höll jag på att döööö och var tvungen att kassera alltihop.

tisdag, september 11, 2007 8:36:00 fm  
Blogger Ilva said...

ena av de bra sakerna med att få barn är att man befrias från en massa konstiga uppfattningar man har om en sig själv och hur man (ska) uppfattas! Skulle själv inte ha kunnat motstått de där formarna eller slickepotten!

tisdag, september 11, 2007 11:34:00 fm  
Blogger Bendel said...

Självklart tycker jag själv att grejerna jag köpte var fina.

Anna-Eva - hi,hi - det där suget har inte jag men min man föreslår gärna kläder som skulle få mig att se ut som en 70-tals-mysmamma i stormönstrat. Trendigt iof.

Ilva - både spännande och läskigt att inte veta hur detta kommer att förändra mig, maken och vårt liv.

tisdag, september 11, 2007 7:33:00 em  
Blogger Bendel said...

Läste precis om mitt förra svar och vill tillägga att maken är världens bästa, ovanligt jämställd och expert på mys, så att det inte blir några missförstånd om honom.

tisdag, september 11, 2007 9:05:00 em  
Blogger Anna-Eva said...

Jag tvivlade inte på det :)
Har själv en mysmake men inte då när det begav sig med barnalstrande så det var kanske det jag kompensarade med mina hemska kläder.

onsdag, september 12, 2007 9:39:00 fm  
Anonymous Anonym said...

*skrattar* första graviditeten försvann allt vad "smak"hette för min del - barnvagnen jag prompt skulle ha hade en hiskelig lila nyans. Ingen aning om vad den ändrade smaken beror på, vore intressant att få veta:)

Formarna och slickepotten tyckte jag dock var jättefina. Hmm, måste jag åka till Östermalm nu för att spendera pengar jag borde använda till vettigare saker?

Tröttheten och segheten i hjärnan (som brukar kallas graviditetshjärna respektive ammningshjärna) känner jag också igen. Jag är dock fullt övertygad om att den sega tankeförmågan snarare har att göra med sömnbrist och trötthet än med hormoner.

onsdag, september 12, 2007 11:11:00 fm  
Blogger Helena Bartholdsson said...

Hallå där Pia.

Ja jag har ju nu en snart 4 åring och en ett åring, tröttheten består och inköpen av konstiga saker. Snart kommer du i illgröna Foppa tofflor, passar ingen, men är för illa sköna, måste jag bara säga. *ler*

onsdag, september 12, 2007 11:38:00 fm  
Blogger Helena Bartholdsson said...

Skulle ju oxå tillägga, att dessa formar o en slickepott, tyckte ju jag då var läckra, men men de kanske är så, man köper det man ler åt just för stunden, ett leende, de kan få mig att köpa halva stan.
Var förästen in på Skällinge Bageri och köpte mig såna småkakor. Dom har massa sorter i typ såna "godislådor" så väger man dom, ja som smågodis, Å vet du man kan äta dom som smågodis oxå, fy tusan va gott det var. *blink*

onsdag, september 12, 2007 11:43:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Tänkte på Lenas kompis som kom i kornblå fleese, matchande vagn och väldigt blå saab också.....
ser fram emot goda muffins!

onsdag, september 12, 2007 4:06:00 em  
Blogger Bendel said...

Vad roligt det var att komma hem från en jäktig dag och läsa era kommentarer!

Anna-Eva - hurra för mysmakar!

Lotta - intressant det där med smaken som förändras!

Trodde inte att det blir så lite sömn redan i graviditets-stadiet. En del mornar går jag upp 4-5 för att jag inte kan sova, jobbar några timmar och går sedan och lägger mig igen en stund. Sånt gör mig seg.

Helena - där går gränsen, aldrig Crocs:) Men fina småkakor tackar jag gärna ja till.

Frida - har faktiskt tänkt baka såna citronmuffins som du gillar nästa torsdag!

onsdag, september 12, 2007 5:42:00 em  
Blogger Dubbelörn said...

Ja men Crocs kan man ju bara inte vara utan när man bor på landet. Perfekta att ha i trädgården, att gå ner till brevlådan i daggvåta gräset m m. Sonen tycker de är så piinsamma o kallar dem för smurftofflor. Han höll på att dö när han såg att jag hade dem på när jag hämtade honom vid bussen. *gapskratt* Det bjussar jag på, de är förbaskat sköna... men på landet utan grannar så är de helt ok *fniss*

onsdag, september 12, 2007 9:30:00 em  
Anonymous Anonym said...

Åhhhhhhhhhhhhhh vill ha!!! Säg att de finns i rosa *hoppas hoppas*
" foppatofflor " borde förbjudas förövrigt

torsdag, september 13, 2007 5:47:00 fm  
Blogger Bendel said...

Dubbelörnen - ännu en anledning att bo i stan. Äsch skoja bara, längtar aldrig så mycket till landet/skogen som klara höstdagar som denna.

Tania - de fanns i en annan färgställning, tror det var rosa. Slickepotten fanns iaf i bebisskärt (inte rumpa).

torsdag, september 13, 2007 10:24:00 fm  
Blogger Helena Bartholdsson said...

Då slår jag ett slag för Foppatoffeln... om så på landet.. *blink*

torsdag, september 13, 2007 11:03:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home