måndag, oktober 29, 2007

Mat-tv och annat

Nej, jag vill men kan inte tycka att han funkar i tv trots att recepten är fina och han säkert är en sympatisk person. Det känns onaturligt tex hip hop-handrörelserna. Jag talar om Niklas i Niklas mat.

Men vem är jag att tycka. Jag törs öppna munnen bara för att det var så länge sedan jag själv medverkade i televisionen (mest lokalt) att det nu borde vara preskiberat, tex tre somrar med ett 20-30-tal grill- och mat-program i TV4 Öst.


10 år gammal bild från en utbildningsfilm jag medverkade i.







Ikväll skulle jag faktiskt träffa ett par kollegor men det har just blivit inställt. Istället kommer jag att jobba med ett av de sista betalda uppdragen före landning. En fördel med det är att jag kan behålla mina bekväma kläder på, ett par POP-mysbyxor och en känd festfixares avlagda tisha. Mando Diao på radion som enda sällskap, vilket får mig att tänka på ett bröllop jag var på där en av bandmedlemmarna sjöng för bruden (han som nu ska satsa solo), liksom Sarah Dawn Finer. För den delen dök Martin Stenmark också upp och överraskade brudparet med ett par låtar. Så nu fick jag namedroppa lite. Nåt kul måste jag få ha, borde kanske göra det oftare:)



8 Comments:

Blogger Helena Bartholdsson said...

På detta kortet såg du så där filurig ut som bara Pip från Horndal kunde.. Hihi, snart kommer väl lillis på bild?? Undrar om hennom blir som mor eller far, eller dom kanske är väldigt lika i sättet..?
Kram Helena

tisdag, oktober 30, 2007 7:38:00 em  
Blogger Kristina Eriksson said...

Ja det hade varit kul å se! Så du var med i riksTV också? I vilket program? Jag tycker hans recept är jättebra men det är lite synd med alla de där rörelserna...Karln litar inte riktigt på sin egen förmåga.

onsdag, oktober 31, 2007 1:19:00 em  
Blogger Bendel said...

Hej Helena! Känner mig och är fortfarande till stor del Pip från Horndal:)

Kristina - jag har adrig lagat mat riks, då har det varit kortare inslag i en annan roll. Nej jag tror inte heller att han litar på sin förmåga fullt ut, förutom rörelserna så låter tex rösten och skrattet ansträngt. Men jag ser fram emot att besöka hans nya krog då en är färdig!

onsdag, oktober 31, 2007 5:35:00 em  
Anonymous Anonym said...

Pia, har du din mailadress ngnstans på sidan? Skulle gärna vilja maila dig. STOR kram, Pernilla A

onsdag, oktober 31, 2007 7:21:00 em  
Blogger Bendel said...

Pernilla:

pia/snabela/prbendel.se

torsdag, november 01, 2007 5:05:00 fm  
Blogger Anna-Eva said...

Jag som är Helsingborgare lyckades inte en enda gång besöka hans restaurang när den låg här. Jag tänkte göra det men..och så var det ju lite dyrt och så rätt var det var stängde den. Tyvärr tål jag inte honom alls på TV, det är så illa så jag läser hans recept på hemsidan istället.Fy på mig, skäms!

torsdag, november 01, 2007 9:24:00 fm  
Blogger Viktoria said...

Nä, det där vevandet med händerna (Niklas) är svårt att se på.

Jag har aldrig hamnat i teve, men under min utbildning lagade vi mat och videofilmades. Under en kvart tittar jag bara ner i linsgrytan och rör och rör - det är faktiskt riktigt underhållande. Sen skär jag ut ett litet hjärta av röd paprika och sätter på en pinne som jag trycker ner i den linsgrytefyllda tunnbrödet... HAHA! (Ska inte jämföras med dina teveinsatser; de var säkert professionella och bra.)

torsdag, november 01, 2007 1:32:00 em  
Blogger Bendel said...

Oj, jag var verkligen inte ensam om att störa mig på handviftandet mm. Det trodde jag inte.

Viktoria - fniss, minns liknande övningar från då jag läste till hk-lärare. Paprikahjärtat låter som ett sött inslag.

Bra och bra, men jag hade en annan sorts uppbackning under tv-somrarna.

torsdag, november 01, 2007 3:26:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home