söndag, oktober 14, 2007

Vädrar morgonluft

Snuvan är inte helt över och jag hostar på nätterna, men jag mår betydligt bättre. Fixade tom en lunchdate med snälla svärmor på stan (och fick en POP-overall till den lille i magen). Nu försöker jag knappa in på missat arbete. Hoppas vara tillbaka mer normalt snart, både här och på era bloggar.


Matveterisotto med bla kronärtskockor. Pumpasmör till brödet. Var? På inredningsbutiken The One´s restaurang, Hamngatan 27. Hit går man och äter för det centrala läget och miljön snarare än maten, även om våra lunchrätter var helt ok. Vi åt, tjattrade och mös i ett av de dekadenta båsen med svart inredning.


Hemma runt hörnet fann jag en pärla - Fattoria Italiano! Förstår inte hur jag kunnat missa detta kombinerade café och deli på Fleminggatan 91, passerar ju nästan varje dag. Kanske för att det på den anspråkslösa utsidan är svårt att ana det sköna inre. På hyllorna väl utvalda och egenimporterade italienska varor. Många favvoprodukter. Bakom disken står Antonio. Han talar bara italienska och gör väldigt gott kaffe.



9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, tack för din vänliga kommenntar hos mig.

Är det bara i min webläsare din text efter bilden blir så liten?
Kan det vara så att det blev "bildtext" som fortsatte?
:-)

måndag, oktober 15, 2007 8:18:00 fm  
Blogger Bendel said...

Hej pipopp! Nu bör texten vara större, precis som du gissade var det en bildtext som blev lite längre än planerat.

måndag, oktober 15, 2007 9:34:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Krya på dig stumpan! När är det nedsläpp? Du får hälsa svärmor från den där nästan styvdottern eller vad det nu kunde ha blivit...

Kram! P-nil

måndag, oktober 15, 2007 10:23:00 em  
Blogger Bendel said...

Hi hi, ska hälsa till henne. Beräknad landning om 1 1/2 mån.

Kram Pia

tisdag, oktober 16, 2007 8:25:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Då måste jag dis och öva på Italienska !

tisdag, oktober 16, 2007 3:21:00 em  
Blogger Bendel said...

Tania - klart du ska!

tisdag, oktober 16, 2007 4:06:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hmm, decemberbebbe? Det är bra att ha, våra är ju det båda två! :) Kram på dig.

onsdag, oktober 17, 2007 9:05:00 em  
Blogger Bendel said...

Helst november, kan bli dec men då går jag över tiden.

Kram, kram

torsdag, oktober 18, 2007 2:59:00 em  
Anonymous Anonym said...

Aha! Blir nog bra vilket som. Då är det nära nära nära. Kram!

lördag, oktober 20, 2007 8:55:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home