lördag, oktober 06, 2007

Helt apropå Roy Andersson

...så intervjuades han i ett tv-program imorse. Och igår träffade jag en bekant till honom på en middag - min makes pappa (hoppas han tycker det är ok att jag skriver det här). Det påminde mig om den här historian som jag även berättade på Anna-Evas filmblogg:

När Sånger-filmen var halvfärdig bjöd Roy in ett antal människor på visning för att få respons så långt. En av dem var min svärfar.

När ljuset tändes igen fick svärfar första frågan:

-Vad tyckte du?

-Vad kommer sen?, svarade Svempa eftersom han inte riktigt förstod vad han hade sett.

-Just det, nu undrar man vad som kommer sen. Och det är precis det vi ska jobba vidare med, sa Roy positivt.



6 Comments:

Blogger Viktoria said...

Vilket fick mej att tänka på något jag skrev för rätt länge sen...:http://kardemums.blogspot.com/2005/09/en-smygtitt-i-grannens-gryta.html

lördag, oktober 06, 2007 6:25:00 em  
Blogger Viktoria said...

Rolig svärfarshistoria förresten!

(Och hoppas att du inte tror att jag står fastnaglad vid fönstret och spejar - apropå min "smygtitt i grannens gryta".)

lördag, oktober 06, 2007 7:50:00 em  
Blogger Bendel said...

Fniss. Men det var väl inte RA som var din granne?

måndag, oktober 08, 2007 7:58:00 fm  
Blogger Anna-Eva said...

Påminner mig om att jag måste se nya filmen i veckan. Skulle gått förra veckan men har varit rent gräsligt förkyld och då ska man inte gå på bio tycker jag :)

måndag, oktober 08, 2007 4:13:00 em  
Blogger Bendel said...

Undrar om förkylning kan smitta via blogg? :)

måndag, oktober 08, 2007 6:42:00 em  
Blogger Anna-Eva said...

Det hoppas jag inte. Jag minns jag fick en faslig hosta när jag var gravid och det var jobbigare då än vanligt. Jag fick stark hostmedicin och somnade mitt under ett telefonsamtal :)

måndag, oktober 08, 2007 6:53:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home