tisdag, november 27, 2007

Min bröllopsmeny

För exakt 5 år sedan planerade jag mitt vårbröllop som bäst. Inbjudan var redan utskickad trots att det var långt kvar till vigseln 30 maj, detta för att jag gifte mig på Capri och en utlandsvistelse kräver planering för de flesta. Förmodligen bidrog det till att nästan alla inbjudna kom! En av gästerna, matskribenten Christina Asplund, gjorde ett reportage i Expressens Leva & Bo-bilaga och därmed blev alla recept dokumenterade. Du finner dem nedan. Kanske kan någon som planerar festligheter få några tips, framför allt tårtan är en höjdare.












4 Comments:

Blogger Kristina Eriksson said...

Låter mysigt & extra kul att få det dokumenterat så i en tidning! Avundsjuk igen (på bröllopet då)...

onsdag, november 28, 2007 12:28:00 em  
Blogger Bendel said...

Ja, det var toppen att få det dokumenterat på det här sättet, och recepten hade jag inte haft kvar om inte Christina gjort detta.

onsdag, november 28, 2007 6:21:00 em  
Blogger Anna-Eva said...

Åh så mysigt, vad avundsjuk jag blir. Jag som gifte mig i Härslöv och hade fest i Folkets Hus :)
Men maten gick inte av för hackor vill jag lova även fast jag inte lagade den själv.Vi hade en kanon catering.Arne som äger restaurangen är lika bred som han är lång och hans måtto är riktigt skånsk, det ska vara rikligt, det ska vara gott och det ska inte kosta mer än det smakar.Det pratas forfarande om den maten i våra bekantskapskretsar.

fredag, november 30, 2007 10:02:00 fm  
Blogger Bendel said...

Anna-Eva - Jag tycker att ditt bröllop låter minst lika mysigt. Och maten och matfilosofin härlig!

fredag, november 30, 2007 2:41:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home