torsdag, november 01, 2007

I väntans tider

Hoppas du kan komma på housewarming i vår nya studio. I Gröndal...trenden att det är hett att bo och jobba i det området håller i sig (inklusive Aspudden och Hägersten). Det allra koolaste reklam och PR-folket fortsätter flytta dit från city, liksom sköna inredare, fotografer, skribenter mfl.

Jag vet jag har tjatat om det förut, men jag önskar att jag vore en sådan där person som tänker: Nu ska jag bli mamma och drar mig därför undan ett tag. Jag har inte ens lust att träffa folk och desto mer det närmar sig desto mer ointressant blir världen runtomkring.

Men som en karikatyr av en innerstadskvinna i 35-årsåldern gör jag det inte. Men prioriterar mer än någonsin bara sådant som jag anser vara viktigt.

Dessutom längtar jag som alltid denna tid på året till New York. Det bästa med att bo på St Eriksgatan är att man ganska lätt får Big Applekänsla. Delvis därför jag är stammis på Bagel Deli.


Sullivan Street Bakery, NY, januari 06. Stället som är känt bla för sina zucchiniciabattor och receptet på icke-knåd-bröd.