fredag, november 02, 2007

Böcker om mat

Sent omsider har jag köpt Heat av Bill Bufford och Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson. Ärligt talat är jag mest sugen på den förstnämnda som enligt källor som jag litar på ska vara en väl berättad och researchad historia. Den senare har jag köpt mest för att jag bör.

Matbloggromanen Julie & Julia av Julie Powell ska bli film och huvudrollen ska spelas av Meryl Streep. Det är bok som länge stått orörd i min hylla, den verkar så tråkig trots sin popularitet.



2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är alltså inte ensam om att läsa heat och den hemlige kocken just nu (har svårt att läsa en bok i taget).

lördag, november 03, 2007 12:19:00 em  
Blogger Bendel said...

Jag gör likadant, har alltid flera böcker igång samtidigt.

lördag, november 03, 2007 1:17:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home