fredag, december 28, 2007

Uppgraderad enkel jullunch



Vi bjöd min familj från Dalarna på en lättfixad jullunch. Mamma hade med sig morotslåda - det söta tillbehöret jag längtar efter varje år och som passar fint till salt skinka och rökta charkprodukter. Som extra bonus fick jag även julstjärnor med plommonfyllning till efterrätt. Tyvärr kan jag inte bjuda på några ärvda recept, mamma lagar god mat men är ingen stjärna på att berätta hur hon gör.

Och så tar jag lite sirap.
Hur mycket?
Lagom.

Typ.



4 Comments:

Blogger Pernilla said...

Ni gör aldrig kålrotslåda? Det har vi alltid till jul, så gott! Morotslåda har jag inte provat. Min farmor gjorde kålrotslådan förr men inte heller där har jag lyckats få ngt recept...
Kramis!
Pernilla

söndag, december 30, 2007 9:24:00 em  
Blogger Pernilla said...

..och gott nytt år såklart! :)

söndag, december 30, 2007 9:24:00 em  
Blogger Bendel said...

God fortsättning Pernilla!

Kålrotslådan är självklar på vårt julbord. Vi gör även potatislåda, men som sagt kålrotslådan är viktigast.

Kram!

tisdag, januari 01, 2008 9:05:00 em  
Blogger Pernilla said...

Den är så god med allt! :) God fortsättning du mä!

tisdag, januari 01, 2008 9:43:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home