fredag, november 30, 2007

Off topic: Det här är fortfarande en matblogg...

...inte en gravidblogg eller bildblogg på mig.


Jag bara undrar hur det är möjligt att se ut så här i oktober...


...och nu så här?

Snacka om tillväxtfas, min mage som var så liten så länge. Om någon skulle tycka att jag är extra stingslig, på krigsstigen eller så vill jag säga att med 20+ extrakilon blir man lätt det. Dock inte alltid till nackdel för mig som är lite för försiktig i vanliga fall och mycket konstruktivare än att lägga sig ned och dö, vilket jag ibland har lust att göra.



11 Comments:

Blogger Lagers tabberas said...

Bendel - kolla in min matblogg idag där jag blandar mat och barn friskt. Hade fyra av dem hemma i soffan samtidigt (en hade vakten och kunde inte komma ifrån) och det är ett spann mellan yngsta och äldsta på över 20 år och vi åt födelsedagsmiddag som åttåringen själv beställt "Kwaytiao ngua" med sockerrörsvinäger, chili, vitlöksolja och fisksås.
När kommer Din baby?

fredag, november 30, 2007 11:24:00 em  
Blogger Bendel said...

Ska kika genast, Bara en sån sak som 8-åringens önskerätt! Koolt att ha en hel sådan klan. Hoppas det finns en ny bild på den bedårande lilla killen.

Jag går på övertid så min kommer när som helst.

lördag, december 01, 2007 4:53:00 em  
Blogger Lagers tabberas said...

Exklusivt för Dig med ett lycka till på min blogg, just nu.

lördag, december 01, 2007 6:08:00 em  
Blogger Bendel said...

Tackar och bockar!

lördag, december 01, 2007 6:18:00 em  
Blogger Viktoria said...

Så hanhon kommer när som helst? Det ÄR tungt den där sista tiden. Snart blir det lättare, fast lite tungt på ett annat sätt... (nytt, instängt, sömn en timma i taget osv). Det är jättehäftigt att få barn - ändå.

Stort lycka till.

lördag, december 01, 2007 6:51:00 em  
Blogger Bendel said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

lördag, december 01, 2007 7:09:00 em  
Blogger Bendel said...

Ja tungt har fått en ny dimension de senaste dagarna... Ändå är bebisen fortfarande så abstrakt, det som håller mig uppe är att jag förstått/anar att det är stora grejer på gång.

Stort tack för lyckönskning!

lördag, december 01, 2007 7:16:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag lovar att ingen bebis stannar kvar i magen :)

Och du..det är så häftigt att få barn !
Lycka till !!

söndag, december 02, 2007 12:13:00 em  
Blogger Bendel said...

Tania - vad bra:)

Värt svettiga sömnlösa nätter, högt blodtryck, förlorade uppdrag, kvinnofällor, deppighet, ilska och otymplighet? Det verkar så på dig och alla andra föräldrar och det peppar.

Tack för lycka till!

söndag, december 02, 2007 3:00:00 em  
Blogger Kristina Eriksson said...

Ser att du inte skrivit på några dagar så då kanske den kommit!? Spännande! Jag har "bara" ett barn men jag har faktiskt inte drabbats av något av det där med "sömnlösa nätter osv". Med andra ord det behöver inte alls bli så. Tvärtom så är det där med barn superhäftigt (för det mesta) och sedan blir det bara bättre och bättre. Jag lovar.

måndag, december 03, 2007 9:02:00 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Grattis :)

torsdag, december 06, 2007 12:53:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home