torsdag, december 13, 2007

Grattis popknivsöder

Vurma nr 3 öppnar på Bergsundsstrand. Inspiration till inredningen kommer från ett Amsterdaminköpt vykort av en Van Gogh-tavla, berättar ägaren Neta Neta i senaste PS Red pages.

På Kungsholmen finns inga bra bagerier men på café Vurma på Polhemsgatan bakar man själva och det går att köpa med sig gott bröd. I morse överraskade maken mig med ett sjyst kavringsliknande bröd därifrån och smarriga kanelbullar, stans bästa enligt mig.

Så nu tog mina lånade 5 min slut...



5 Comments:

Blogger Anne said...

Ja, jag kan bara hålla med - Vurma är kanon :)

torsdag, december 13, 2007 6:51:00 em  
Blogger Pernilla said...

Vadå, menar du att ngn annan vill åt din tid? ;) Puss och kram till er alla tre!

torsdag, december 13, 2007 8:05:00 em  
Blogger Pernilla said...

Glömde ju det jag skulle skriva, vad gulligt av Åke!

torsdag, december 13, 2007 8:06:00 em  
Blogger Bendel said...

Anne - kul att vi är flera

Pernilla - just nu så håller Åke en gnällig pojke i sin famn och hittar på allt möjligt för att jag ska få svara på bloggkommentarer ett par minuter.

fredag, december 14, 2007 8:38:00 em  
Blogger Pernilla said...

Det är bra det att han får jobba hårt. :) STOR KRAM TILL ER!

lördag, december 15, 2007 9:47:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home