måndag, juni 23, 2008

Semesterbilder från Ischia

Tanken med de flesta fotona är att komplettera tidigare postade anteckningar.

Hemma igen förresten, vi fick möjlighet att stanna en vecka längre så det gjorde vi, men nu kallar plikten.


Är det bara jag som tycker att den här parmesankvarnen är ekivok?


Kliché. Vår by Testaccio.


Tomat på vaxduk.


För några år sedan såg jag vulkanen på sicilianska ön Stromboli ha utbrott i nattmörkret, jag behöver väl inte säga att det var mäktigt. Varje dag på berget begrundar jag havet nedanför och himlen som hänger över oss. Ibland är panoramat Strindbergskt, ibland är himlen blå med Simpsonmoln, framför allt är det föränderligt.


Sista måltiden på Lido Nettuno. Ägaren har drivit stället i 35 år. Den här gången berättade han om sin köksträdgård, bla om de goda ätoliverna som han skördar i november. Men även om sina mandariner, fikon och auberginer. Sedan skröt han över sina döttrar, en av dem var den första från Ischia att ha kommit in vid balettakademien i Neapel.


Caffe Kimbo på "vår" altan. Smakar bäst soliga eftermiddagar där det hör hemma.


Enkel matlagning, I told you.


Regn middagstid - eller svennar odlar i parketten.


Tomater från Sorrento

Frukthandeln i Barano


Testaccio igen.
Redigerat 26/6



10 Comments:

Blogger Pernilla said...

Tack för vackra bilder och fina reseskildringar!

tisdag, juni 24, 2008 8:55:00 fm  
Blogger Bendel said...

Tack P!

tisdag, juni 24, 2008 12:03:00 em  
Blogger Anna-Eva said...

Välkommen hem!Det verkar ha varit en härlig resa och som sagt, jag vill också till Italien. Herregud, det var 10 år sen sist!

tisdag, juni 24, 2008 1:42:00 em  
Blogger Bendel said...

Tack Anna-Eva! Vilken skillnad, jag har nog varit där varje år de senaste 10 åren.

onsdag, juni 25, 2008 11:48:00 fm  
Blogger Pernilla said...

Och nä, du är inte den enda som tycker så om parmesankvarnen... :)

onsdag, juni 25, 2008 12:18:00 em  
Blogger Bendel said...

Ti hi!

onsdag, juni 25, 2008 9:35:00 em  
Blogger Kristina Eriksson said...

Min första tanke när jag såg den där bilden var "vad är nu detta" så jag blev lite lättat när du frågade om den var ekivok...ha det gott!

fredag, juni 27, 2008 10:58:00 fm  
Blogger Bendel said...

Men Kristina då:) ...hare gott du med!

fredag, juni 27, 2008 5:31:00 em  
Blogger Kristian said...

Du får skoja med Åke när han inte är hemma - "nej, nu ska jag riva parmesan"

lördag, juni 28, 2008 12:30:00 em  
Blogger Bendel said...

Hi hi. Fantastiskt roligt Kristian!

lördag, juni 28, 2008 1:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home