fredag, september 26, 2008

Ännu inget äppelbröd


Promenixar efter Norr Mälarstrand

Finner ro i efterdyningarna av en tre veckor lång storm. Jag har jobbat vanliga veckodagar, sena fredagskvällar och tidiga söndagsmornar. Det har både skjutits rådjur och dansats runt granen i mitt kök. Närmsta grannarna har kunnat förnimma långkok, kardemumma och kryddnejlika. Nejlika är btw ett av de vackraste matord jag vet. Jag har gästat en redaktion och för ovanlighetens skull haft arbetskamrater i massor (eftersom jag som egen mest jobbar ensam i mitt kontor). Träffat både gamla fotografbekanta och lärt känna nya. Har även kirrat en hel del möten och sånt. I helgen ska jag...jobba, men ska också på skönhetsextravaganza och lammfest. Min intresseklubb kan även notera en hårklippning. Och att jag ska kurera en förbannad förkylning.



6 Comments:

Blogger Rebecca said...

Lugn, jag kan baka äppelbröd för oss båda ;).

fredag, september 26, 2008 3:45:00 em  
Blogger Bendel said...

Härligt! ;)

fredag, september 26, 2008 3:46:00 em  
Blogger Dubbelörn said...

Det känns som man måste kippa efter luft när man läser det här :). Roligt när det händer något ;).

Låter spännande med juldofter...

kram

fredag, september 26, 2008 4:23:00 em  
Blogger Jessica said...

dansats runt granen?
Det är september... Antar att det är jobbrelaterat?

fredag, september 26, 2008 5:15:00 em  
Blogger Jessica said...

intresseklubben är alltid intresserad :)

fredag, september 26, 2008 9:02:00 em  
Blogger Bendel said...

Dubbelörnen - jag trivs när det är fullt upp, som egen företagare blir det ofta så, toppar, oftast följer en lugnare period sedan.

Jessika - just det, det julaktivitetrna är helt jobbrelaterade! Återkommer förmodligen om det i jul.

Underbart, det gör det värt att blogga trots förkylning och sånt! ;)

fredag, september 26, 2008 10:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home