fredag, september 11, 2009

Morgonsurr


Om jag anstränger mig kan jag minnas hur jag en gång för länge sedan tyckte att frukost ute var dekadent och superlyxigt. Idag är det ett nödvändigt andningshål att ibland varva ned på ett fik innan dagen drar igång. Imorse tog jag och min Jack Russel en promenad till stammishaket Petite France (som jag skrivit en hel del om i den här bloggen). Hälsade som vanligt på bagaren Sebastien och hans fru. Åt deras fina frukost på uteserveringen eftersom jag gillar den som mest soliga höstmornar. Innan jag gick hem handlade jag en getost från Cevennerna i den nytillkomna ostdisken, och vackra konserver med rillettes och kastanjekräm.



5 Comments:

Blogger Kristina Eriksson said...

Tur man kan ändra sig:). I Cevennerna var jag en sommar för jättemånga år sedan. Vi var ett stort gäng som hyrde hus där i nästan 3 veckor, åt gott och levde på så franskt vi bara kunde. Det var tider det! Har du varit där?

fredag, september 11, 2009 2:41:00 em  
Blogger Bendel said...

Jag har varit där, ätit middag hos bönder högt, högt uppe i bergen. Och flörtat med de gulliga och goda Abruac-korna.

fredag, september 11, 2009 2:53:00 em  
Anonymous Anna B said...

Mmm, kastanjekräm!

fredag, september 11, 2009 3:48:00 em  
Anonymous Elin said...

Jag äter gärna utefrukost med dig någon dag!

fredag, september 11, 2009 5:30:00 em  
Blogger Bendel said...

Elin - på tisdag eller tisdagen efter det?

fredag, september 11, 2009 7:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home