onsdag, februari 10, 2010

Pia favoriter 1 - Sibyllans kaffe & tehandel




Bredare och bättre utbud av kaffe och te finns på andra ställen, även om det är riktigt bra, men knappast charmigare eller äldre butik än Sibyllans kaffe & tehandel. Orginalinredning från 1916 och välklädd personal som kan sin sak. Köpte Diplomat, en blandning av mörk- och mellanrostade kaffebönor (eget rosteri) och darjeelingte Puttabong second flush (de får in first flush om ett par månader!). Är förtjust i deras färgglada papperspåsar med band. Visar en bild på plastkassen jag fick idag bara för att den ser proggigare ut än en plyschoverall för män.

Var: Sibyllegatan 35, Stockholm




5 Comments:

Anonymous Michaela said...

Åh ja! Älskar också deras pappersförpackningar, det är värt att köpa på lösvikt därifrån bara därför...
Men har de inte fått nya plastkassar? Har för mig att de såg annorlunda ut tidigare. Men jag kan missminna mig.

fredag, februari 12, 2010 10:16:00 fm  
Blogger Bendel said...

Visst har de nya kassar, det måste de ha.

fredag, februari 12, 2010 5:02:00 em  
Anonymous Anna B said...

Vilka fina påsar. Bara namnet Sibyllans är juste retro. Köpte darjeeling first flush i veckan, ett av favoriterna även om jag inte är någon större te-konässör. Motsvarigheten i Lund är Javaimporten

lördag, februari 13, 2010 9:19:00 fm  
Blogger Bendel said...

Åh first flush! Redan. tack för tipset i Lund, kan den staden alldeles för dåligt.

lördag, februari 13, 2010 10:45:00 fm  
Anonymous Anna B said...

Konäsör var ordet sa Bull ;-)

söndag, februari 14, 2010 11:06:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home