fredag, juli 02, 2010

RIP rabbit!


Värdinnan Anna-Maria på Villa Nunzia där vi bor är en riktig matmorsa, det har jag berättat förut. Det har hänt att vi fått mat förut då vi varit här, numera erbjuder hon sina läckerheter mer organiserat mot betalning. Igår slog vi till på en kaninmeny. Och som tidigare, och som de äter kanin på Ischia åt vi först såsen med pasta. Anna-Maria tycker att det ska vara penne utan räfflor, en del andra tycker att det är bucatini som gäller. Sen åt vi kaninen med tillbehör, den här gången friterade grönsaks, ris och ostbollar. Frukt och sedan typiska bakelser från ön, tusenbladiga filodegsaktiga med olika krämiga fyllningar. Recept och lite allt möjligt hittar du om du söker på kanin på min blogg.




4 Comments:

Anonymous @Receptomaten said...

Kanin är det länge sedan jag åt, minns från Turkiet att det var gott och inte alls så extremt.
Gillar däringa croissanterna, får mig att dräggla kan jag lova!

Hälsningar från Sverige!

fredag, juli 02, 2010 8:29:00 em  
Blogger Bendel said...

Tack för hälsningar. Nej särskilt extremt är det inte, mera bara gott!

fredag, juli 02, 2010 8:43:00 em  
Anonymous Frida said...

Läbbigt tycker jag...

lördag, juli 03, 2010 3:33:00 em  
Blogger Bendel said...

Jaså Frida, intressant.

söndag, juli 04, 2010 9:40:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home