torsdag, november 11, 2010

Kö utanför livsmedelsbutiken



Där jag bor finns en Lidl-butik. Utanför står ofta ett tiotal personer och köar på morgonen innan de öppnat. Jag undrar varför. Att man står och väntar på att livsmedelsbutiken ska slå upp portarna vardagsmornar har jag inte sett sedan jag var liten, bodde i en bruksort och följde med mamma när hon skulle handla på Ica (det var förrädiskt att inte handla på Konsum i ett arbetarsamhälle). Att hänga på låset var en social grej, en stund då man passade på att småprata och skvallra om det senaste.

Published with Blogger-droid v1.5.1



5 Comments:

Blogger K said...

Om du inte tar reda på varför, så vet jag inte hur jag ska förhålla mig till dig som observatör.

fredag, november 12, 2010 10:19:00 em  
Blogger Bendel said...

Ok, kanske följer fortsättning.

söndag, november 14, 2010 10:37:00 fm  
Anonymous Michelle Marie said...

Haha! Jag bor i centrum i en liten bruksort mitt emellan coop och ica (Fagersta), här hänger de på låset också! Jag brukar handla då jag med :) Mest för att det är lugnare att handla med äldre omkring mig och för att man hör radion när man knallar omkring och handlar i lugn och ro, och slipper eftermiddagsstressen :)

måndag, november 15, 2010 3:34:00 em  
Blogger Bendel said...

Nämen, är det så fortfarande Michelle? Jag kommer från en bruksort inte alltför långt från Fagersta.

måndag, november 15, 2010 7:17:00 em  
Anonymous Spot and Tell said...

Hej!

Vi vill bjuda in dig till ett event där vi kommer få prova Snälleröds eko-snaps samt äta traditionell, hemlagad julmat. Eventet äger rum den 23/11 på Cedergrenska Tornet.

Läs mer om eventet här,
http://spotandtell.se/blog/spotting/jultraditioner-med-snallerods-stockholm/

Hoppas du vill komma, maila då katja@spotandtell.se (fåtal platser kvar)!

Med vänliga hälsningar
Spot and Tell

onsdag, november 17, 2010 10:36:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home