fredag, juni 02, 2006

En story om hushållsost

Jag tror att den är helt sann. Och jag hoppas att varken Mjölkfrämjandet eller Hovet blir förgrymmade över detta skvaller.

Ni känner säkert till att en grupp internationellt erkända sommelierer kommit fram till att den ost som matchar champagne bäst är hushållsost. Om detta berättade Mjölkfrämjandets verksamhetsledare för Kungen då hon hade honom till bords under Årets Kock-middagen. Varpå Kungen frågar:
-Vad är hushållsost?
Nästa dag budades det en viss sorts cheese till slottet.



4 Comments:

Blogger Kristian said...

Ha-ha, det hade jag aldrig hört förut. Har du testat kombinationen champagne+hushållsost själv?

söndag, juni 04, 2006 4:31:00 em  
Blogger Bendel said...

Jepp, jag har testat. Osten blir inte bättre, men den lyfter skumpan.

söndag, juni 04, 2006 4:40:00 em  
Blogger Kristian said...

I nya numret av Allt om Vin (som jag prenumererar på) står det om Ia Orre och att hon blindtestat detta på internationella sommelierer, vilka "...alla förtjust satt och skrev 'hus'allsost' i sina provningsnoteringar."

torsdag, juni 22, 2006 8:48:00 em  
Blogger Bendel said...

Vad roligt! Hoppas den finns kvar att köpa. Ia är världens bästa! (Har lagt in en bevakning nu så att jag inte missar några inlägg).

tisdag, juli 04, 2006 3:32:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home