fredag, november 24, 2006

Julpremiär på Grönan


Julbelysning a la amerikat. Energilampor?


Tummen ned för den här degiga nyheten.


Sötast: Kafferep i Pettson och Findus hönshus.

Samtidigt som många i matbranschen följde utnämningarna av Årets Bästa Bord käkade jag varmkorv och våfflor på Gröna Lund. Det var mysigt. Och jag lyckades vinna 4 kg godis på ett lyckohjul.

Kvällens Jag mötte Lassie: Thomas Bodström (på vårpremiären var den nuvarande statsministern där med sina barn, gissar att han inte har så mycket tid över till sånt nu), Gry Forsell (alltid), Dr Alban (med sin söta dotter), Jovan Radomir (programpresentatör), Linda Lampenius (utan fiol) och många andra journalister, skådisar, artister och en och annan sk dokusåpakändis.

I bilen på vägen hem fick jag en lärorik sammanfattning av SIME-konferensen som min man hade besökt.