onsdag, november 22, 2006

Mississippi brinner


Träffade ex-kollegor på Mississippi Inn. Jag har tidigare lyckats undgå detta ställe till min stora förtret. Soul food är liksom min cup of tea. Men ikväll var det dax.

Lokalerna är enkla och mysiga, brunt och trä dominerar inredningen.

Det här åt jag:

CAJUNPOPCORN
Friterade kräftskjärtar med sherrymajonäs
Krispiga med perfekt tuggmotstånd. Mumsigt som snacks före maten.

LAMMKOTLETTER, MAJSKOLV, CHILIBEARNAISE
Det enda jag inte var nöjd med var att det fina köttet var done och inte medium som jag beställde. Bearnaisen var kvillrande hot hot hot!
K och C beställde back bone ribs (hot) med bbq sås och kyckling gumbo (hot hot). Båda verkade nöjda.

KIE LIME PIE
Pigg och smäktande med mums mumsigt marängtäcke.
Så god! Liksom den fina mud pie:n mitt sällskap beställde.

Nästa gång jag längtar efter mat från amerikanska södern återkommer jag gärna.


Så här glad blir jag när jag hittar smakrika favvoölen Brooklyn Lager i Stockholm, något jag tidigare bara gjort på Atlas. K skålar gärna.


Kie Lime Pie. Smakade mer lemon än lime.




Kuriosa: K sa att skadan i hörnet orsakats av Fredrik Virtanen då han hastigt och oförsiktigt rest sig. Jäklar vad lång han måste vara!