måndag, november 20, 2006

Mat och inredning i kombo

Småfåglarna utanför köksfönstret är så söta. En efter en faller handlöst nedför tallen och gör plötsliga och perfeka landningar i matskålen. Jag är en lantlolla och behöver verkligen dessa stunder i obygden.
I helgen har jag ätit på Art of Living (samma hus som jag snart bor i) och samtidigt passat på att kolla på köks och badrumsinredning. Jag har också både fikat och letat efter säng på Room. Naturligtvis har jag som den Svensson jag är även besökt IKEA. En välbehövlig (småbakis efter en trevlig 30-årsfest) wallenbergare slank ned där. Dock var det enda jag handlade med mig hem en burk krusbärsmarmelad (I like very much på rostat bröd) trots att jag egentligen var på sovrumsinredningsjakt.

Uppdatering 21/11: Letade tapeter på hippa Björklund & Winqvist tillsammans med alldeles för många småborgerliga 35-åringar. Blev impad av organisationen med topplistor på de populäraste mönstren oav. Så klart finns det en caféavdelning även här.



4 Comments:

Blogger Kristian said...

Kul att se litet bilder på huset: St. Eriksgatan.

måndag, november 20, 2006 2:14:00 em  
Blogger Bendel said...

Ja det är coolt att man kan göra det. Vi har alla fönster mot gården (och bor längst upp) vilket gör att lägenheten är tyst trots det centrala läget.

måndag, november 20, 2006 2:24:00 em  
Blogger Kristian said...

Jösses, det måste vara ett riktigt penthouse ni fått tag i.

måndag, november 20, 2006 4:13:00 em  
Blogger Bendel said...

Vi är hur som helst helnöjda! Det blev bättre än vad vi vågade hoppas då vi letade.

PS Dags att lägga ut nya bilder på husbygget? DS

måndag, november 20, 2006 4:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home