onsdag, maj 16, 2007

Bröder och systrar


Fick en flaska av Kristians (bodde i samma studentkorridor 1992) egna limoncello. Såna presenter är roliga att få.

Ofta då man gått en utbildning, kurs, lämnat en arbetsplats eller liknande säger man att man ska hålla kontakten. Det brukar börja bra tills relationen ändå sakta tynar bort. Men några enstaka blir kvar, inte självklart de man hade mest kontakt med under tiden då man sågs ofta.

Idag fick jag ett fantastiskt roligt uppdrag av goda vänner jag pluggade information med för 6 år sedan. Igår gav jag själv ett uppdrag till en kontakt jag haft sedan jag började jobba med mat för ca 10 år sedan. Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta men hur kamratskap och nätverk funkar är intressant. Och hur det ibland är samma sak.



1 Comments:

Blogger Helena Bartholdsson said...

Ja, o fanns inte internets blogg, hade jag inte haft kontakt med hälften av mina "avlagda" kompisar.. *ler*
Kram

onsdag, maj 16, 2007 4:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home