onsdag, maj 02, 2007

Vintern har rasat

Valborg är inget jag vanligtvis firar numera. Men jag kunde inte motså Bockholmens inbjudan att celebrera sommarens intåg.

Vi fick en värmade och välbehövlig tedrink med mynta, citron och lime då vi kom. Under hela kvällen serverades också generöst med matig paella. En rätt jag nästan glömt bort men som jag ofta själv bjöd på då jag ställde till med stora fester i början på 90-talet. Det är en behändig rätt att laga till många.


Gissningsvis 1.5 m i diameter.


Huset var brandsäkrat. De som var på förra valborgsfesten vet varför.


Fest i huset, fest på bryggan och fest i tältet.
En rapport från sjuksängen.



2 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Jag ääääälskar bockholmen. Vi har möjlighet att cykla dit på sommaren och njuta. Lyckost dig som redan varit där i år.

onsdag, maj 02, 2007 12:32:00 em  
Blogger Bendel said...

För 2 veckor sedan hade jag aldrig varit där. Därefter har jag besökt Bockholmen och de som jobbar där 3 ggr och kan bara hålla med om att det är fint och bra på alla möjliga sätt. Lyllo dig som har cykelavståd dit!

onsdag, maj 02, 2007 2:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home