tisdag, maj 15, 2007

El Diablo - ...tequila!


Jag beställde Bellini eftersom det stod i menyn att de gör den på riktigt vis med puread persika. Men det kom in skumpa med aprikoslikör istället. Det började inte så bra på nyöppnade Diablo men slutade mycket bättre.


Inte heller den lilla amusen var särskilt imponerande. I mitten tonfisk med någon slags päroncrisp på. I brödet bland annat kakao och aprikoser.

Är säker på att jag läst att det serveras tapas här, det stämmer inte. Men korrekt är att det är sydamerikanska smaker i de flesta rätter och att utbudet av tequila är stort (33 sorter).


Jag valde tonfisk till varmrätt. Det smakade varm sushi. Liksom i amusen var det minst en smak för mycket. Men ganska gott.


Vi fick vi en spontan tequilaföreläsning av en servitör (personalen var mycket trevlig). Visste du att tequila måste komma från ett särskilt område för att få kallas så? Lagringen sker liksom en del whisky i fat tömda efter en omgång sherry eller bourbon. Och det tar 10 år för den blå agaven tequilan tillverkas av att växa upp.
Drack rekommenderad tequila till efterätten, den smakade fin lagrad sprit och kompletterade den krämiga, nästan smöriga crème brûléen på ett ypperligt sätt.



2 Comments:

Blogger Kristian said...

Trevligt bemötande förlåter en del missar i köket, man överser gärna med dem när det är så trevligt annars.

tisdag, maj 15, 2007 10:00:00 em  
Blogger Bendel said...

Absolut! Misstag (om de inte blir för många)som hanteras bra kan tom höja en restaurang tycker jag. Och personalen var verkligen trevliga och proffsiga här. Inte en jobbig min eller nåt när jag skickade tillbaka den sk Bellinin, tvärtom.

onsdag, maj 16, 2007 10:06:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home