fredag, augusti 17, 2007

Locanda

Känner mig fri idag. Har begärt ledigt från firma Bendel och fått beviljat. Innan jag stänger ner helt tänker jag i all hast berätta att jag åt fina tapas på Locanda igår under ett middagsmöte med några matskribenter. Långt bättre än dem jag åt på samma stol för 1 1/2 år sedan. Vällagat och mycket smak. Min meny:

1. Chévre, rödbetor, sidfläsk, saltstekta valnötter.
2. Gazpacho con coca, spansk pizza, timjansorbet (se bild).
3. Porchetta “della Casa" - spädgrisbringa, svamp, lökringar, skysås (se bild). Helt klart the leader of the pack!

Smakade även på grannens lockande knivmusslor (scrolla ned) med cavagelé.


Den här bruschetta och serranoskinkabilden tog jag med bara för att visa att pesto och tapenade serverades ur patentburkar, en trend jag noterat även på dessa krogar.


Spädgrisbringa


Gazpacho

Och nu fick jag mejl från storföretaget, efter flera månaders försening har deras ekonomiavdelning i Bratislava betalat min faktura. Vad fint, då blir det fest i Helsinki.



4 Comments:

Blogger Kristina Eriksson said...

Å det låter ju bara för gott:) Coca betyder att det att de hade i coca-cola?

fredag, augusti 17, 2007 11:21:00 fm  
Blogger Bendel said...

Jag vet inte men det är vad jag tror.

fredag, augusti 17, 2007 11:34:00 fm  
Blogger Kristian said...

"Har begärt ledigt från firma Bendel och fått beviljat."

Snäll chef du har!

söndag, augusti 19, 2007 3:01:00 em  
Blogger Bendel said...

Kristian - bästa chefen! :)

tisdag, augusti 21, 2007 12:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home