torsdag, juli 24, 2008

Semesterutmaning

Denise har bestämt sig för att sätta fart på semestrande bloggare och har bla utmanat Skrivarmamma som i sin tur har utmanat mig.


1) Vad åt du till frukost?
Latte, mörkt surdegsbröd - en skiva med prästost och en med leverpastej och smörgåsgurka, ett löskokt ägg.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.


Ok, jag har inte tagit bilden själv, men det är den senast tagna bilden på mig.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
En vän jag lärde känna under min studietid i Göteborg i början av 90-talet, då pluggade han till datalingvist.

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Grå, grå, grå.

5) När var du arg senast?
Igår.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Uppsatsskrivning på tid, skolteater.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
En del gympatimmar.

8) Yoga eller löpning?
Varken eller.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Utan tvekan Bolognese, min,lagade en ordentlig laddning förra veckan som fyllde frysen.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Svenska och utländska mattidningar.

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.
Comissario Brunetti (Donna Leon), bla för hans kärlek till mat, därmed inte sagt att jag är särskilt förtjust i böckerna, eller ens matreferenserna. Ev Malin Fors i Mons Kallentofts Midvinterblod.

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Inga.

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.
De nöjda.

14) Din bästa revansch?
Passar, har inget bra svar på den frågan.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Jag själv.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta?
Wienerbröd och grön linssoppa. Orsak? Magsjuka.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Återkommer i frågan.

18) Kaffe eller te?
Kaffe och te. Varför måste det alltid antas att det ena utesluter det andra?

19) Skostorlek?
37, 5, varför finns det så sällan halvstorlekar att köpa? Dagens I-landsproblem.

20) Hur ofta är du på IKEA?
Var där i förrgår, före det ca 1 år sedan.

21) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Kontorshyra några år framöver på central plats i Stockholm, och i södra Italien. Några resor (det klassiska svaret). Uppgradera till större lägenhet om det finns pengar kvar.



6 Comments:

Blogger Pernilla said...

Kul att du antog utmaningen. Och välkomna hem!

torsdag, juli 24, 2008 4:26:00 em  
Blogger Bendel said...

Tackar! Snart styr vi kosan vidare västerut.

torsdag, juli 24, 2008 9:10:00 em  
Blogger Daniel Roos said...

Hej Bendel jag hoppas din sommar har varit varm ochs kön som min du har hunnit med och blogga lite ser jag också. Ha det så bra mvh Daniel

lördag, augusti 02, 2008 6:50:00 em  
Blogger Olivia said...

Kul att läsa lite mer om dig!!! :)

måndag, augusti 11, 2008 7:25:00 em  
Blogger Helena Bartholdsson said...

Hej tjejen, tänkte du skulle komma hit snart och äta på restaurangen bredvid mitt jobb (www.hus13.se) Kocken Magnus är underbart duktigt på att laga mat, oj vad man äter... *ler*

Kramen

onsdag, oktober 15, 2008 11:47:00 fm  
Blogger Bendel said...

Där skulle jag gärna äta!

onsdag, oktober 15, 2008 11:51:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home