söndag, december 06, 2009

Utö tur och retur, och ett julbord däremellan





Helgens tredje släktmöte ägde rum på Utö Värdshus. Jag har inte varit där sen jag och min man fortfarande var nykära för 10 år sedan. Då gästade jag honom och svågern som lagt till med den smäckra träsegelbåten Havsörnen som tyvärr såldes ett par år senare. Det sägs att Evert Taube sjungit om båten och den var den första Gotland Runtvinnaren. Nästan lika vacker som en Riva.

Idag vädrade vi havsluft, kikade på julmarknaden och åt julbord. Stram kalvtunga, smäcker anklevermousse och Utösnaps med smak av fläder och citron smakade bäst, även fast det bara blev smakbitar av just det.

Rutiga skjortor vad värsta julbordsmodet.



6 Comments:

Blogger Kristina Eriksson said...

Jag hade gärna gått på släktkalas på Utö Värdshus, det låter helmysigt!

måndag, december 07, 2009 3:56:00 em  
Blogger Bendel said...

Det var mysigt!

måndag, december 07, 2009 7:03:00 em  
Anonymous Lillsnörpa said...

Så mysigt det ser ut att vara! Härliga miljöer! /Lillsnörpa

tisdag, december 08, 2009 9:49:00 em  
Blogger Bendel said...

Tack Lillsnörpa!

onsdag, december 09, 2009 6:26:00 em  
Anonymous Anna B said...

Härligt! Vet inte om vi ska äta julbord i år, alla har varit så ovanligt alternativa att vi nog inte smakar julmat förrän i julhelgen...

torsdag, december 10, 2009 9:17:00 em  
Blogger Bendel said...

Jag bokar sällan julbord ute själv men hänger med då jag blir bjuden, eller som den här gången då det var en present till svärmor.

fredag, december 11, 2009 9:51:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home