fredag, december 04, 2009

Det arkitektritade left-over-pepparkakshuset, sista delen


Lägg märke till granen i huset.



När det sista skräpet var undangömt i någon garderob, Bob Dylans julskiva hördes i högtalarna och jag fortfarande skållade mandlar kom första gästerna. Vi bjussade på Snälleröds Vinhandlarens ekologiska Starkvinsglögg. Jag gillar den, den har en sötma som inte är kladdig och smaker som påminner mig om portvin. Jens Dolk beskriver den så här på tasteline.com: Ekologisk vinglögg i kryddig stil med torkad fruktighet. Inte så jättesöt utan snarare smakrik och stram. Och hans sparringparter Mikael Mölstad fortsätter: Årets utropstecken i glöggvimlet. Vuxensmak med goda glöggiga skogstoner där både granskott och nejlikor märks.


Ritningen till huset.



8 Comments:

Blogger Jessica said...

Huset är snyggt, jag skulle ha knäckt den färdiga pepparkakan direkt.

lördag, december 05, 2009 2:45:00 em  
Blogger Bendel said...

Ha ha, vi hade ett annat mycket enklare pepparkakshus Åke och Torsten byggde för ett par veckor sedan som hade rasat som barnen glatt knäckte igår. Det här är nog way godare.

lördag, december 05, 2009 3:19:00 em  
Blogger Annika said...

Tack för glögg-tipset! Låter som något för mig.

lördag, december 05, 2009 9:58:00 em  
Blogger Bendel said...

Annika - Hade egentligen tänkt köpa Dufvenkroks Orginal men den var slut, och det är jag glad för. Jag gillade även Snälleröds 6-pack med julsnapsar som jag testade på jobbet, rena smaker.

lördag, december 05, 2009 11:13:00 em  
Blogger Livet på den mörka sidan said...

Vilket fint hus !Jag blir tvärimpad!

söndag, december 06, 2009 9:57:00 em  
Blogger Bendel said...

Det ska jag hälsa mitt team Lyxpiraya!

söndag, december 06, 2009 9:59:00 em  
Blogger Ulrik said...

Snyggt! Men det finns fler ritningar har jag sett. Ska du göra dem med? Eller de är knepigare?

torsdag, december 10, 2009 11:15:00 fm  
Blogger Bendel said...

Nej Ulrik, det blir inte fler hus den här julen. Men ritningarna sparas till nästa år. En ritning var väldigt avancerad, de övriga får man till om man tar sig tid, men tid krävs.

fredag, december 11, 2009 9:44:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home