måndag, februari 15, 2010

Pia favoriter 3 - Chokladfabrikens lakritskola



Chokladfabrikens finstämda lakritskola har ett chokladtäcke och är toppad med några flingor salt. Ljuvlig. Tydligen deras storsäljare och det kan man ju förstå. Annat värt att satsa på i Chokladfabriken är hasselnötsgijandujan, nötsmaken får en extra skjuts om du dricker Moskatel till. Maracaibon är också smarrrig. Gillar du kardemumma slinker säkert kardemummatryffeln lätt ner, jag tycker att den är lite för kryddstark, men ihop med porter kommer den till sin rätt.

Om du som jag bor på andra sidan stan kan jag meddela att Chokladfabriken snart öppnar en ny butik på St Eriksplan, bredvid Cajsa Warg som också ska expandera till Vasastan i vår.

Det här inlägget skriver jag direkt efter en chokladprovning på ovan nämnda ställe.



4 Comments:

Blogger Kristian said...

Såg du Willy Wonka?

onsdag, februari 17, 2010 8:51:00 fm  
Blogger Bendel said...

Nästan, jag gjorde studiebesök i tillverkningen, och trots att maskinerna var stängda så var det chokladfabrik-känsla.

onsdag, februari 17, 2010 6:04:00 em  
Blogger Annika said...

Bra, då kan man handla godsaker också när man befinner sig i de trakterna.
Den lakritskolan är en drog. Ibland har jag spanat på de där gigantiska flaken som finns av kolan, de som är stora som A5-papper...men än så länge har jag nöjt mig med stängerna. Mer prisvärda än munsbitarna, men munsbitarna har å andra sidan mer choklad runt sig. Livet är fullt av svåra val ;).

onsdag, februari 17, 2010 9:57:00 em  
Blogger Bendel said...

Flaken låter livsfarliga! Och alldeles underbara... Jo du verkar leva ett hårt liv;)

onsdag, februari 17, 2010 10:14:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home