söndag, december 14, 2008

Intresseklubben kan anteckna

Hela kroppen motarbetar mig så förutom adventsfika hos svärmor har jag tagit det förbaskat lugnt i helgen. Hade tänkt tina lamminälvorna i frysen för att göra paté.

I veckan har jag, förutom jobbat, tillbringat en kväll på akuten eftersom sonen snubblade illa med en meter lång kanelstång rakt upp i halsen, haft ett styrelsemöte på Vetekatten och käkat julbord på Djurgårdsbrunn. Fredagen startade med ett luciatåg på redaktionen, kan skvallra att Frida är en hejare på att sjunga.



11 Comments:

Blogger Pernilla said...

Stackars liten Torsten!!! Gick det bra för honom till slut? KRAM!

söndag, december 14, 2008 9:08:00 em  
Blogger Bendel said...

Efter många timmar utan mat eftersom han inte ens kunde svälja saliv utan smärta, några timmar på akuten och en så stor dos alvedon som barn brukar få efter operation så fick han ned lite välling och somnade. Sov en hel natt och sedan var det ganska ok igen! Kram!

måndag, december 15, 2008 11:49:00 fm  
Blogger Lagers tabberas said...

Fy för katten, det värsta man kan tänka sig. Panik! Jag blev alldeles kall när jag läste om den lille grabben. Jag är skithönsig med August, men man kan ju inte vara med precis överallt. Jag tycker att han ständigt blöder ur munnen efter diverse vurpor. Alla mina barn har slagit ut mjölkframtänderna innan de fyllt tre trots min försiktighet, Gaston (20) var bara nyss fyllda ett - innan han fyllt 14 var han sydd med 16 stygn i ansiktet och i omgångar.
Det är förfärligt med barn egentligen, ett förfärligt ansvar. Du får ge honom vaniljstänger att suga på istället, de är mjukare...och dyrare, och äckligare.

måndag, december 15, 2008 9:59:00 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, stackars Torsten! Jag blir alldeles kallsvetig när jag läser om det.

Hörrö du som kan . Har du något bra recept på gåsleverpate?? Har två levrar ( säger man så ?) i frysen

tisdag, december 16, 2008 10:18:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Usch - stackars T, och stackars er, skönt att det gick bra i alla fall

kram // Lotta

tisdag, december 16, 2008 9:34:00 em  
Blogger Daniel Roos said...

Du har många järn i elden Pia. Jag rekomenderar verkligen kanelstänger från sri lanka men då ska dom nog barnförbjudas nu. Läskigt men jag hoppas det gick bra. Vi har dom värsta dagarna kvar nu på Jobbet sen är det jul ledigt. God Jul på dig mvh Daniel

torsdag, december 18, 2008 1:27:00 fm  
Blogger Bendel said...

Göran, Tania, Lotta och Daniel - tack för omtanken för min son! Det var inte riktigt meningen att han skulle få kanelstången, han ställer sig på tå och får världens längsta armar. Kvick är han också. Det var mycket otäckt! Att jag var paj i helgen berodde nog mycket på den pärsen.

Tania - återkommer!

Lotta - kram!

Daniel - tack för vaniljtips! God jul på dig, hoppas du får en vilsam helg! PS Träffade Sebastien igen häromdagen.

torsdag, december 18, 2008 9:22:00 em  
Anonymous Anonym said...

Stackars liten! I stället för den vanliga "spring aldrig med saxar!" kanske man ska tillägga, iaf i en matintresserad familj, "spring aldrig med kanelstänger!".

Det har plötsligt kommits på att min storebror fyller 30 i morgon. Måste panikköpa en tårta tidigt på morgonen. Har du smakat Luxs prinsesstårtor? Vilkens är bäst, Lux eller Xoko? Brukar Lux öht ha prinsesstårtor tillgängliga tidigt på morgonen? Har faktiskt aldrig sett några där. Måste springa förbi precis vid öppningen i morgon. Dåligt planerat, jag vet...
Eller har du några andra rekommendationer?
Ja, nu tar jag för givet att du har koll på när Lux har prinsesstårtor och inte... Kanske jag inte ska, men nåja. :)

fredag, december 19, 2008 8:52:00 em  
Blogger Bendel said...

Vad kul med ett långt inlägg från dig Michaela! Hur gick det med tårtan?

tisdag, december 23, 2008 4:37:00 em  
Anonymous Anonym said...

:)
Lux visade sig aldrig ha prinsesstårtor, så det gjorde ju ett smakråd överflödigt. Men alla blev glada över Xokos, den är ju svårslagen. :) Stockholms bästa prinsess, skulle jag anta.

torsdag, december 25, 2008 10:43:00 fm  
Blogger Bendel said...

Michaela -Instämmer ang Xokos prinsess!

torsdag, december 25, 2008 10:52:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home