tisdag, december 23, 2008

Jul och snuva i vårt hus

Bloggtrenden här har varit ovanligt nedåtgående även fast jag gjort grymt mycket bloggbart senaste tiden. Så mycket att den lilla orken som behövs för att skriva något vettigt faktiskt inte har funnits. För tillfället har dessutom hela familjen influensa och hostar och stönar ikapp.

Träffade många fina människor förra veckan, flera som berörde mig bara genom att vara. Även flera intressanta politiker och några författare som jag diggar. Växlade bland annat några ord med Åsa som sa att jag har ett glatt leende.

En kväll arrangerade chefen en vinblindprovning för att vi på redaktionen ska lära oss känna igen olika druvor och kunna impa med detta om vi så vill. Jag är glad att jag plockade rieslingen eftersom jag brukar påstå att det är en favorit. Därefter fortsatte vi med bärs och fläsklägg på bästa Pelikan.


I helgen, innan jag dukade under, besökte jag först ett kalajs i julens tecken och därefter A (th)som bjöd på glögg med tillhörande gott och en hel del skumpa. En sjyst kompistradition.


Nästa år lovar jag att återinföra matnyttigare inlägg.



10 Comments:

Blogger Rebecca said...

Jag instämmer med Åsa: du har en glatt leende, som sprider sig.

Krya på er och God Jul.

tisdag, december 23, 2008 4:25:00 em  
Blogger Bendel said...

Tack, det var snällt sagt.

En skön jul med smarrig mat önskar jag dig Rebecca!

tisdag, december 23, 2008 4:28:00 em  
Blogger K said...

Den där geisweiler cremant de bourgogne på den nedre bilden tycker jag är väldigt god.

tisdag, december 23, 2008 5:25:00 em  
Blogger Bendel said...

K- på tal om att briljera. Instämmer med dig.

onsdag, december 24, 2008 10:38:00 fm  
Blogger Anna-Eva said...

God Jul. Ta det lugnt och krya på er nu.

onsdag, december 24, 2008 1:49:00 em  
Blogger Bendel said...

God fortsättning Anna-Eva! Vi har lyssnat på dig och bara varit hemma och vilat idag.

onsdag, december 24, 2008 11:19:00 em  
Blogger Daniel Roos said...

Det här låter kul :-) ha en super Jul och ett gott nytt mvh Daniel

torsdag, december 25, 2008 12:31:00 fm  
Blogger Kinna Jonsson said...

Håller med dig. Mycket bloggbart har gjorts i köket men orken att få något intressant på pränt har saknats. Jag hoppas du återhämtat dig snart så att vi får mer att läsa. God fortsättning!

lördag, december 27, 2008 6:55:00 em  
Blogger Viktoria said...

Jag har inte influensa, är bara lite allmännt slötrött, men har inte heller orken att skriva om allt gott jag ätit.

(Ha ett trevligt nyår!)

tisdag, december 30, 2008 9:45:00 em  
Blogger Pernilla said...

GOTT NYTT ÅR på dig själv Pia! Kram!

onsdag, december 31, 2008 2:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home