tisdag, februari 10, 2009

Bröd


Pavé från Petite France, ett bröd min ettåring är galen i, det bådar gott.

När jag flyttade till Kungsholmen för 2 1/2 år sedan fanns inte ett enda bra bagari här. Men så plötsligt poppade Petite France upp, och ju längre tiden går desto mer imponerad blir jag av deras utbud. Sedan öppnade Fabrique. Och nu i skrivande stund äter jag smarrigt levainbröd från bageributiken Rosendals Trädgård öppnade i mina hoods igår, på Arbetaregatan 29. Tack för tipset Rebecca! Ärligt talat är levainbrödet inte lika gott som Valhallabageriets men det är ju inget, ev det från Bakery & Spice när bagarna där har en bra dag.



4 Comments:

Blogger Ilva said...

ååå lika vackert som Poilânebröd!

onsdag, februari 11, 2009 7:41:00 fm  
Blogger Rebecca said...

Jag vill också bo i Stockholm... snyft.

onsdag, februari 11, 2009 10:31:00 fm  
Blogger Bendel said...

Visst är det fint! Och gott också.

onsdag, februari 11, 2009 9:00:00 em  
Blogger Pernilla said...

Och det är därför förorten inte lockar fru Bendel. Inte mig heller när jag läser om detta. :) Du är utmanad hos mig. Kram på er!

fredag, februari 13, 2009 8:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home